Új online felület az iskolavezetői és a szakoktatói adatok frissítésére
November 15. és december 29. között lesz érhető el az az online felület, amelyen az iskolavezetők és szakoktatók a névjegyzékben feltüntetett elérhetőségi adataikat frissíthetik. Az elektronikus felületen létrehozott bejelentők a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont ügyfélszolgálatain adhatók le – ezeket a Vizsgaközpont automatikusan továbbítja a névjegyzéket vezető hatóság számára.
A közúti közlekedésről szóló, 1988. évi I. törvény 18. § (9) bekezdésének értelmében a közlekedési hatóság (Innovációs és Technológiai Minisztérium) névjegyzéket vezet az iskolavezetői és a szakoktatói tevékenység végzésére jogosultakról. A közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának általános szabályairól szóló 179/2011. (IX. 2.) Korm.rendelet szerint a nyilvántartott adatokban bekövetkezett változások bejelentése kötelező – amire az érintetteknek az adatváltozást követően legfeljebb 15 nap áll rendelkezésére.
Az adatok aktualizálásának érdekében újonnan létrehozott online felület november 15-én nyílik meg az iskolavezetők és a szakoktatók előtt, akik december 29-ig ellenőrizhetik és aktualizálhatják a névjegyzékben szereplő elérhetőségi adataikat. Fontos, hogy a szakemberek valamennyi elérhetőségi adatot pontosan rögzítsenek a felületen, ahol egyébiránt a szükséges változtatások bejelentésére szolgáló nyomtatványok (Iskolavezetői elérhetőségi adatok bejelentése és Szakoktatói elérhetőségi adatok bejelentése) online kitöltésére és nyomtatására is lehetőség nyílik.
Az iskolavezetői változás-bejelentés ITT, a szakoktatók felülete pedig ITT érhető el.
Ha ön jelenleg képző szervnek nem iskolavezetője, akkor iskolavezetőként ITT, az „Értesítési adatok bejelentése iskolavezetők részére” szövegrész alatti „Bejelentés” szóra kattintva érheti el a felületet.
Az érintettek a jelzett felületekre belépve, azok jobb felső sarkában található „Bejelentés” menüpont alatt az „Új bejelentés”-re kattintva tehetik azt meg, majd a kinyomtatott PDF-et a Vizsgaközpont ügyfélszolgálatain – országszerte – leadhatják.
Az ügyintézők a nyomtatvány átvételekor személyazonosítást végeznek, ezért a nyomtatvány kizárólag személyesen adható le bármely – személyazonosításra alkalmas – okmány bemutatásával.
A beérkező bejelentéseket a Vizsgaközpont továbbítja a névjegyzéket vezető hatóság számára.
A KAV ügyfélszolgálatainak elérhetőségei ITT érhetők el.
KÖKÉNY: A közlekedési vizsgáztatás elektronikus jövője - projektbemutató Székesfehérváron
Címke:
2025. január 15-én Székesfehérváron, a Fejér Vármegyei Vizsgaszervezési és Utánképzési Osztályon...
Hogyan készüljünk fel a hóval és jéggel borított utakra? - Tippek és tanácsok
Címke:
A téli hónapok beköszöntével a közlekedők számára számos új kihívás adódik, hiszen a havazás, fagyás és jegesedés jelentősen befolyásolja az utak állapotát és a vezetési körülményeket. A...
Márciusban kerülhet a kormány elé az új KRESZ
Címke: ÉKM,
2025-ben kerül a Kormány elé az új KRESZ, de a közlekedési szabályok mellett figyelmet kell fordítani azok betartatására is. Lázár János, építési és közlekedési miniszter Közlekedésinfó címmel tartott sajtótájékoztatót. Március végére elkészül az új KRESZ tervezete, amelyet...