Mikor kezdjen vezetni tanulni a gyerek?

2022. augusztus 16. kedd

A jogosítvány megszerzésének alsó korhatára nem feltétlenül jelenti azt, hogy gyermekünk meg is érett arra, hogy autóvezetőként önálló szereplője legyen a közúti forgalomnak. Arra vonatkozóan, hogy mikortól érdemes beíratni őt autóvezetői tanfolyamra, nincs egységes jó válasz, ha csak az nem, hogy akkor, amikor minden tekintetben megérett rá. Cikkünkben ezt a kérdést járjuk körbe.

A 17-20 év körüli korosztály többnyire még szüleivel él, ennek következtében erős a családi kötődés és ritkábbak az önálló döntések. A szülői szerepvállalás nagy felelősséget jelent olyan lényegi kérdésekben, mint például az, hogy mikor engedjék gyermeküket gépjárművezetői tanfolyamra. Ezt a döntést csak képességeik, szemléletmódjuk és céljaik ismeretében lehet kellő megfontoltsággal meghozni.

Fontos, hogy a fiatalok ne kényszer hatására vágjanak bele a képzésbe, saját motiváció hiányában ugyanis a tanulás nem élmény lesz számukra, hanem teher, ami a későbbiek során gátolhatja a pozitív és felelősségteljes vezetői viselkedés kialakulását! Legyen támogató a szülők magatartása abban az esetben is, ha a gyermekük úgy érzi, még nincs itt az ideje az autóvezetésnek!

A képzés folyamán az oktatás a hatékonysága, eredményessége, a haladás üteme alapvetően a tanulótól függ. Természetesen egy jó oktató mindig felkelti a tanuló érdeklődését, élvezetessé teszi a tanórákat, megszeretteti a vezetést, de a kérdésben döntő jelentőséggel bír gyermekünk hozzáállása. Mennyire akar megtanulni a járművel jól közlekedni? Mire képes? Aktív-e? Nyitott-e?

A képzés befejezésének időpontja mindig attól függ, hogy a tanuló elérte-e az úgynevezett vizsgaérettséget. Vagyis rendelkezik-e a kezdő vezetőktől elvárható készségekkel, jártasságokkal, teljesítőképes tudással, amivel képes lesz a gyakorlott vezetők között biztonságosan és magabiztosan irányítani járművét.

Amikor felmerül a kérdés, hogy mikor menjen vizsgázni a jelölt, gyakran nem csak szakmai szempontok érvényesülnek, ugyanis a tanuló önértékelése nem minden esetben tükrözi a valódi vizsgaérettséget. Azokban az esetekben, amikor már kezdőként is szívesen, magabiztosan ülnek a volán mögé a tanulók, gyakran eshetnek abba a tévedésbe, hogy jól is vezetnek. Ez sokszor a hamis illúzió érzetét kelti, hiszen - bár valódi forgalomban vezethetnek - a gyakorlati órákra sok esetben nem a csúcsforgalomban kerül sor.

KÖKÉNY: A közlekedési vizsgáztatás elektronikus jövője - projektbemutató Székesfehérváron

Címke:

2025. január 15-én Székesfehérváron, a Fejér Vármegyei Vizsgaszervezési és Utánképzési Osztályon...

Hogyan készüljünk fel a hóval és jéggel borított utakra? - Tippek és tanácsok

Címke:

A téli hónapok beköszöntével a közlekedők számára számos új kihívás adódik, hiszen a havazás, fagyás és jegesedés jelentősen befolyásolja az utak állapotát és a vezetési körülményeket. A...

ÁKÓ ÉS VSM: ELÉRHETŐK 2024 NEGYEDIK NEGYEDÉVÉNEK ADATAI

Címke: ÁKÓ, VSM, KÖZÚT

A hazai autósiskolák teljesítményét mérő Átlagos Képzési Óraszám (ÁKÓ) és a Vizsga Sikerességi Mutató (VSM) legfrissebb értékei táblázatos formában és grafikonok segítségével is...

Márciusban kerülhet a kormány elé az új KRESZ

Címke: ÉKM,

2025-ben kerül a Kormány elé az új KRESZ, de a közlekedési szabályok mellett figyelmet kell fordítani azok betartatására is. Lázár János, építési és közlekedési miniszter Közlekedésinfó címmel tartott sajtótájékoztatót.  Március végére elkészül az új KRESZ tervezete, amelyet...