BIZTOSÍTÁST KELL KÖTNI TÖBBFÉLE ELEKTROMOS ROLLERRE
Július 16-ától kötelező gépjármű felelősségbiztosítást kell kötni a nagyobb teljesítményű mikromobilitási eszközökre. Abban, hogy mely eszközöket érinti az új rendelkezés, a jármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönt majd.
Egy kötelező EU irányelv - a gépjármű-felelősségbiztosításról és a biztosítási kötelezettség ellenőrzéséről szóló 2009/103/EK irányelv módosításáról szóló, 2021. november 24-ei (EU) 2021/2118 európai parlamenti és tanácsi irányelv – harmonizálása miatt az e-rollerek egy részére kötelező gépjármű felelősségbiztosítást kötni.
Az április 30-án kihirdetett rendelkezések szerint július 16-ától egyes mikromobilitási eszközökre (bizonyos elektromos rollerekre és a gyorsabb segwayekre és elektromos egykerekű járművekre) is kiterjed majd a kötelező biztosítás.
A peremfeltételek ellenőrzése minden üzembentartó saját felelőssége! Azon gépjárművek esetében, amelyeket nem vettek hatósági nyilvántartásba (tehát nincs rendszáma), a mindenkori használó is üzembentartónak minősül, érdemes tehát július közepétől a használat előtt meggyőződni arról, hogy a járműnek kell-e, illetve van-e kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása.
A jogszabály szerint a kötelezettség érinti azokat az elektromos rollereket, amelyek saját tömege meghaladja a 25 kilogrammot és a tervezési sebessége eléri a 14 km/órát, illetve abban az esetben is, ha az eszköz saját tömege nem éri el a 25 kilogrammot, de a tervezési sebessége meghaladja a 25 km/órát.
A biztosítók június 8-áig állíthatták össze az ezekre az eszközökre vonatkozó díjtarifájukat, amelyek pár ezer forintnál kezdődnek, de a díj nagyságát több biztosítónál az üzembentartó kora és az eszköz használatának a helye is befolyásolja.
(forrás: biztositok.hu, kreszváltozás)

Új gépkezelői szaktanfolyami képesítések, óraszám változások
Címke: KÖZÚT, SZAKTANFOLYAM
A közúti közlekedési ágazatban használt gépek kezelőinek képzéséről és vizsgáztatásáról szóló 54/2021. (XI. 5.) ITM rendelet közelmúltban történt módosítása a gépkezelői szaktanfolyamok...

Új hajós vizsgatípus és angol tartalmak
Címke: HAJÓZÁS,
A 2025 év elején új területtel bővült a Hajózási Vizsgaközpont portfóliója; mostantól – a német hatósággal együttműködve – már a Rajna különös kockázatúnak minősített szakaszaira is szervez a Vizsgaközpont vonalismereti vizsgát, amelyre a jelentkezés folyamatos. A területhez...

Új tevékenység Légügyi Vizsgaközpontunknál
Címke: LÉGÜGY,
2025. február 1-jétől a Vizsgaközpont tevékenységéhez tartozik a koordinációs feladatok ellátására szolgáló földi rádióállomás kezelői engedély megszerzéséhez szükséges elméleti vizsgáztatás. A feladat korábban az Építési és Közlekedési Minisztérium Léginavigációs és...

Általános tájékoztató a 2025. évi vizsgadíjakról
Címke: KÖZÚT, VASÚT, HAJÓZÁS, LÉGÜGY, DRÓN, PÁV
2025. március 7-étől változnak a közlekedési vizsgadíjak, amelyek részletesen az alábbi linkeken érhetők el. Fontos kiemelni, hogy a változás idén sem érinti a „B” kategóriájú vezetői engedély megszerzéséhez kapcsolódó elméleti és gyakorlati vizsgadíjakat. Főszabály szerint a...